DOI: https://doi.org/10.20883/ppnoz.2019.34 Fraza do cytowania: Majewski M. Relacje z niezadowolonym pacjentem w podmiocie leczniczym. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu. 2019;2(59):209–213. DOI: https://doi.org/10.20883/ppnoz.2019.34 Podmiot leczniczy, jak każda organizacja, funkcjonuje w określonym otoczeniu, w którym najważniejszym elementem są klienci-pacjenci (zarówno aktualni, jak i potencjalni). To od ich decyzji odnośnie wyboru świadczeniodawcy zależy jego sytuacja ekonomiczna (szczególnie w przypadku usług komercyjnych). Na decyzje te ma wpływ w dużej mierze ocena jakości usługi, zarówno bezpośrednia – dokonywana przez pacjenta na podstawie własnych doświadczeń, jak i pośrednia – w oparciu o opinie uzyskane od innych pacjentów. Dlatego ważne jest, aby w przypadku zgłoszenia przez pacjenta skargi czy reklamacji podmiot leczniczy reagował na nie szybko i właściwie.
Słowa kluczowe: relacje, reklamacje, marketing, jakość, marketing relacji.
|
|